Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

For online handelsbetingelser se længere nede.

Afbestillingsbetingelser

Ved booking af baner

Baner kan afbestilles indtil 72 timer før, hvor efter booking og betaling er bindende for banelejen.

Ved booking af menuer i restauranten

Der skal afgives endeligt bindende antal inden 72 timer før ankomst. Eventuelle afbud herefter afregnes til den fulde pris. En fuld afbestilling skal ske senest 6 dage før ankomst.

Afbestillingsregler for selskaber og mad ud af huset.

Afbestilling af et selskabsarrangement på 12 personer og derover, skal rettidigt ske skriftligt senest fire uger inden dato for afviklingen af det bestilte arrangement. Under 12 personer skal rettidigt ske skriftligt senest to uger inden dato for afviklingen af det bestilte arrangement.

Mad ud af huset anses også som et selskabsarrangement.  og følger samme afbestillingsregler.

Selskabsarrangement - krav på godtgørelse Ved afbestilling af hele selskabsarrangementet eller reduktion på mere end 10 pct.

• til og med 6 døgn før afvikling af det bestilte arrangement kan restauranten m.v. kræve en godtgørelse, der svarer til 50 pct. af prisen for de afbestilte ydelser.

• senere end 6 døgn før afviklingen af det bestilte arrangementet kan restauranten m.v. kræve en godtgørelse, der svarer til 75 pct. af prisen for de afbestilte ydelser.

• senere end 72 timer før afviklingen af det bestilte arrangementet kan restauranten m.v. kræve en godtgørelse, der svarer til 100 pct. af prisen for de afbestilte ydelser. Dette gælder også ved afbestilling af enkelte personer, også ved sygdom eller lignende.

Restauranten m.v. kan ved forevisning af regning kræve, at gæsten ved rettidig afbestilling betaler for ydelser, der ikke kan afbestilles, f.eks. musik, kontorartikler, apparatur og lignende.

Ved manglende fremmøde (no show) har restauranten m.v. krav på fuld pris for hele arrangementet.

 

Specielt ved selskaber og møder samt konferencer.

Reservation og depositum

Når reservationen foreligger, kan gæsten forvente at skulle betale et reservationsgebyr efter nærmere aftale. Gebyret vil blive trukket fra ved den endelige afregning, men refunderes ikke ved eventuel afbestilling.

Depositum fratrækkes den endelige afregning. Reservationsgebyret ligger mellem 2.000 og 5.000.

 

Specielkost

Der kan være tillæg for specialkost hvis der skal laves specielle menuer:

Samt hvis det ikke er meldt i forvejen.

 

Rengøring efter uheld og pynt

Anvendes konfetti, glimmer, herunder også fyldte balloner eller lignende vil der blive opkrævet et rengøringsgebyr for 1 times rengøring på 500 kr. inkl. Moms. I særlige tilfælde kan dette være mere, hvis en times rengøring ikke rækker til rengøringen efter effekterne.

Rengøring efter opkast fra en gæst koster 950 DKK inkl. Moms.

Eventuelle skader skal kompenseres fuldt ud for den omkostninger reparationen koster.

 

Specielt ved røg og damp

Ryges der i lokalet betales for udrykningsgebyret til brandvæsnet (ca. 7.500 DKK) samt 5.000 DKK ekstra lugtgener og ekstra rengøring. Vi gør opmærksom på at brandalarmen også antændes ved brug af damp i lokalerne. Der betales for lugtgener også hvis brandalarmen ikke går i alarm.

 

Online Handelsbetingelser

Samtlige transaktioner foretaget via denne hjemmeside sker mellem dig som kunde og Bieler & Elkjær ApS på følgende adresse:

 

Bieler & Elkjær ApS 
Stadionvej 50
5450 Otterup 
Telefon: 6482 23 43 
E-mail: kontakt@bielers.dk 
CVR: 43780085

Herefter kaldes Bielers Gourmet

 

Bestilling

Priserne på websitet er oplyst i danske kroner og inkluderer moms, afgifter, told m.m. Når du har gennemført en ordre, gemmer vi oplysningerne. Du vil kunne se dine ordreoplysninger på skærmen samt på den ordrebekræftelse, der sendes til din e-mailadresse. Bemærk, at det ikke er muligt at tilgå ordrebekræftelsen senere via vores website.

Ved bestilling af gavebeviser/gavekort eller forudbetaling af arrangement er det dit ansvar som køber at kontrollere, om det bestilte svarer til dine forventninger. I tilfælde af uoverensstemmelser bedes du kontakte Bielers Gourmet via telefon eller e-mail. Kontaktoplysningerne fremgår af ordrebekræftelsen.

 

Betaling

Vi accepterer Dankort, Visa Dankort, E-Dankort og MasterCard. Vi benytter en betalingsgateway fra Reepay A/S. Alle kortdata og kommunikation er krypteret, så hverken Bielers Gourmet eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for gavekortet trækkes først, når det sendes fra Bielers Gourmet. Beløbet for forudbetaling af arrangement trækkes med det samme. Vi vil aldrig trække et større beløb fra dit kreditkort, end det du har godkendt ved købet.

Ved betaling via faktura pålægges et gebyr på 50 DKK, og ved EAN eller længere kredittid end 8 dage pålægges et gebyr på 150 DKK, samt kreditgodkendelse. Er der angivet forkerte fakturainfo ved bestilling, kan eventuel om fakturering medfører yderligere gebyrer.

 

Gavekort

Anvendelsesmulighederne for gavekortet afhænger af typen:

  • Print-selv-gavekort på beløb: Gavekortet kan bruges til alle Bielers Gourmet-aktiviteter. Bemærk, at gavekortet ikke kan konverteres til kontanter.
  • Gavebevis for specifikke produkter: Gavebeviset kan anvendes til de specificerede aktiviteter/produkter, som fremgår af gavebeviset.

Gyldigheden af gavekortet er normalt 3 år fra købsdatoen, medmindre andet fremgår af aftalen. Bemærk, at gavebeviser kan have en specifik gyldighedsperiode og kun kan anvendes i denne periode.

 

Fortrydelsesret

Forbrugeraftaleloven §18 stk. 2, undtaget af fortrydelsesretten: Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.

 

Reklamation

Købelovens regler om mangler kan finde anvendelse på varekøb. Hvis du ikke er tilfreds med tjenesteydelsen, bedes du kontakte os via e-mail på kontakt@bielers.dk eller på telefonnummer 64 82 23 43. Som udgangspunkt har du ikke 2 års reklamationsret, da det drejer sig om en tjenesteydelse. Derfor bedes du straks kontakte os, hvis du oplever problemer med dit gavekort/gavebevis. Du har ret til at få udbedret eventuelle mangler ved tjenesteydelsen, som kan tillægges ydelsens karakter, medmindre der er tale om egne eller andre ydre omstændigheder, som vi ikke kan holdes ansvarlige for i henhold til dansk ret.

 

Persondatapolitik

Behandlingen af data hos Bielers Gourmet er reguleret af "Lov om behandling af personoplysninger". Bielers Gourmet er ansvarlig for behandlingen af data. Datatilsynet fører tilsyn med enhver behandling omfattet af loven. Du kan læse loven i sin helhed og få mere information om Datatilsynet på www.datatilsynet.dk.

For at kunne indgå en aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse

Vi registrerer dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig eller registrere din forudbetaling for et arrangement. Når vi indsamler personoplysninger via vores website, sikrer vi, at dette kun sker med dit udtrykkelige samtykke, så du er informeret om, hvilke oplysninger der indsamles, og hvorfor.

Oplysninger, der afgives til Bielers Gourmet, videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen følsomme personoplysninger. Som registreret hos Bielers Gourmet har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og ret til indsigt i de oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du ifølge Persondataloven. Henvendelser i forbindelse hermed rettes til Bielers Gourmet via e-mail på kontakt@bielers.dk

 

Klager

Alle klager bedes rettes til kontakt@bielers.dk, med et telefonnummer vi kan kontakte dig på.